dimarts, 20 de novembre del 2018

VISITA AL COSMO CAIXA

Abans d’anar a visitar el CosmoCaixa vam realitzar unes activitats prèvies per preparar la sortida:
  • Vam calcular el preu de les entrades i de l’activitat.
  • Vam calcular quin seria el camí més curt.
  • Vam calcular la distància i el temps del trajecte.
  • Vam llegir de què anava el taller: Rastres, ossos i fòssils.
  • I vam organitzar aproximadement l’horari.

El dia de la sortida:
El dimecres 14 de novembre de 2018 vam arribar a l’escola per preparar-nos per anar al Cosmo Caixa de Barcelona.
Després de saludar-nos a la rotllana, repartir els picnics i anar al lavabo vam pujar a l’autobús.
A l’autobús vam cantar cançons, va parlar… i ens ho vam passar molt bé fins que vam arribar al Cosmo Caixa a les 10:00 h.

Quan arribar al Museu, vam agafar les entrades i vam mirar el plànol del Museu per saber a quina planta havíem d’anar a fer el taller. Després vam anar a esmorzar tots junts a la plaça de la Ciència.

Després d’esmorzar ens vam dividir en dos grups.
Un grup va anar a fer el taller i l’altre grup va visitar: el bosc inundat, la sala de robots i la sala de la matèria.

El taller de Fòssils, ossos i rastres ens va agradar molt. En l’activitat ens van donar un fòssil i vam investigar sobre ell: dibuixant, messurant i pesant. Després vam parlar dels nostres avantpassats.

Al bosc inundat vam veure molts peixos grans i petits. Un peix es deia peix gat. També vam veure una Katibara que semblava una rata molt gran. Ens vam trobar amb moltes tortugues i uns ocells estranys. També vam veure: serps,  formigues gegants amb closca, un formiguer per dins, papallones disssecades, una taràntula i un caiman.

Entre el bosc inundat i la sala dels robots vam passar per la sala de la matèria molt ràpidament, allà vam veure moltes coses:
  • un desert on la sorra es movia per l’aire.
  • un espai amb ombres de colors.
  • pilotes petites que amb el moviment de l’aire canviaven de color i altres materials que al girar canviaven de color
  • també hi havia aquaris petits amb peixos diversos…

A la sala dels robots ens vam trobar un robot guia que tenia un cap i que et guiava a on volies anar. Vam jugar al tres en ratlla contra un robot que movia les peces. I el robot sempre guanyava. També hi havia un robot que repetia les expressions facials o moviments…

Finalment, vam tornar a la plaça de la Ciència, vam dinar, vam jugar i abans de marxar vam passar per sobre el bosc inundat per arribar als hotels d’insectes. D’allà vam anar a buscar l’atobus per tornar a l’escola.

Va ser molt divertit i vam aprendre molt. Hi havien coses impressionants. Recomanem aquesta sortida a altres cursos i escoles.